Dobrze zrobiona — większa siła rażenia

Infografika to coraz bardziej popularny sposób przekazywania informacji i treści reklamowych. Jednak myli się ten, kto myśli, że wystarczy wziąć kilka obrazków i je podpisać, aby otrzymać dobrą infografikę. Wbrew pozorom, musi to być produkt przemyślany i odpowiednio zaprojektowany.

Infografiki cieszą się ogromną popularnością odbiorców, gdyż są w stanie jasno i przejrzyście przekazać nawet trudne i skomplikowane informacje. Są nie tylko proste, ale też skuteczne – bardzo szybko można je zapamiętać i później te informacje odtworzyć. Prosty schemat jest lepiej przyswajalny przez nasz mózg niż długa treść zapisana tylko słowami. Wykresy i schematy od dawna były wykorzystywane w podręcznikach czy materiałach edukacyjnych, jednak dziś ich zasięg działania jest dużo szerszy: spotykamy je na każdym kroku w materiałach reklamowych i w treściach internetowych.

Podstawą sukcesu infografiki jest umiejętne połączenie słowa i obrazu. Samo słowo lub sam obraz nie mają takiej siły przekazu jak ich zestawienie w odpowiedniej formie. Infografiki świetnie sprawdzają się w przedstawianiu ciągów przyczynowo-skutkowych, upraszczaniu skomplikowanych treści, opisywaniu zjawisk i procesów zachodzących w otaczającym nas świecie. Zanim jednak weźmiemy się za tworzenie skutecznej infografiki, musimy bardzo dobrze poznać temat, którego dotyczy. Dopiero wtedy będziemy w stanie wyłuskać najważniejsze informacje, które będą niejako słowami kluczowymi, wokół których zbudujemy cały obraz.

Tworzenie dobrej infografiki to proces, który powinien obejmować kilka elementów i przebiegać w następujących po sobie etapach. po pierwsze – musimy zadać sobie pytanie, czemu ta infografika ma służyć. Inna będzie bowiem treść w materiałach edukacyjnych, a zupełnie inna w przekazie reklamowym, który ma skłonić odbiorcę do określonej reakcji. Następnie musimy zdecydować, jakie dane powinniśmy w materiale umieścił, by był jak najsilniejszy w odbiorze. Istotnym elementem jest też grupa docelowa. Zupełnie inaczej musi wyglądać infografika stworzona dla młodzieży w wieku szkolnej i materiały na specjalistyczną konferencję dla inżynierów.

140445789341476400

Kolejnym etapem jest zdecydowanie o formie, w jakiej chcemy stworzyć infografikę – czy ma mieć formę wykresu, diagramu, czy może osi czasu, na której umieścimy poszczególne informacje? W tym przypadku też warto wziąć pod uwagę rodzaj treści, jakie chcemy przekazać i skondensować. Oczywiście, osobnym elementem jest odpowiedni dobór grafiki i kolorów tak, by wszystko ze sobą współgrało i było przyjazne w odbiorze. Wbrew pozorom nie jest prawdą, że najbardziej skuteczne są infografiki w krzykliwych, rzucających się w oczy barwach.

Źródło: http://www.dobroplast.pl/piec-szklanych-rzeczy-najbardziej-potrzebnych-w-twoim-otoczeniu.html

Zbigniew Milewski

O autorze Zbigniew Milewski

Remonty i wszystkie inne prace związane z wykańczaniem wnętrz wykonuję od ponad 10 lat. Pragnę podzielić się z Wami moją wiedzą na tematy związane z moim zawodem i pokazać, jak wiele można zmienić w swoim mieszkaniu, tylko dzięki odpowiedniemu podejściu do różnych prac remontowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.